Dieta niski IG

Dieta niski IG – odpowiednia dla wszystkich osób, którzy zmagają się z insulinoopornością, cukrzycą typu II . Dietę niski IG polecamy również dla osób zmagających się z Hashimoto, aczkolwiek zdajemy sobie sprawę że jest wiele szkół na temat produktów dozwolonych w takiej diecie. Podstawą diety niski IG jest całkowite wyeliminowanie cukru białego oraz mąki pszennej, ograniczenie laktozy, spożywanie produktów o niskim IG, aczkolwiek wybierając /składając potrawy zwracamy uwagę nie tylko na indeks glikemiczny pojedynczych składników, ale także na ich ładunek glikemiczny czyli udział wagowy w całym daniu . Dieta niski IG powinna być również dietą eliminacyjną, ponieważ nie dla wszystkich chorych produkty z listy niezalecanej będą szkodliwe, tak naprawdę bardzo restrykcyjną dietę musi stosować garstka chorych ( np. nie mogą jeść brokuła – a po co go eliminować jeśli nie ma takiej potrzeby,a brokuł ma wiele walorów odżywczych !) . Jeśli chcesz wyeliminować ze swojego jadłospisu mąkę pszenną, ograniczyć ilość spożywanych cukrów prostych czy laktozę, ta dieta będzie dla Ciebie odpowiednia. Taki wariant żywienia jest również zalecany zdrowym osobom. Powolne przyswajanie węglowodanów to wolny wzrost poziomu cukru we krwi po posiłku i mniejszy wyrzut insuliny. A mniejsze wahania cukru i insuliny to także sposób na zapobieganie napadom głodu i senności po posiłku. Dieta oparta jest o produkty z niskim indeksem glikemicznym, bogata w błonnik, nie tylko zapobiega otyłości, lecz także ułatwia zrzucenie zbędnych kilogramów.

Dostępne kaloryczności: 1200, 1500, 2000

AKTUALNE MENU 27.01.2020 – 31.01.2020



PonWtŚrCzPt/Sob
ŚniadanieCzekoladowa owsianka z malinami i orzechami włoskimi Twarożek z rzodkiewką i szczypiorkiem , pomidorki, chleb żytni
Jajko sadzone na bekonie, ogórek świeży, tost pełnoziarnisty Tortilla pełnoziarnista z pastą jajeczną i warzywami ,słupki papryki Racuchy orkiszowe ze śliwkami, waniliowy jogurt
II Śniadanie Koktajl “bomba antyoksydantów” Kremowe parfait z truskawkami Zimowa sałatka owocowa z syropem klonowym i granatem Deser z gruszką i pestkami dyni Koktajl pogromca tłuszczu
ObiadRoladki z kurczaka ze śliwką suszoną w sosie , kasza bulgur, surówka z czerwonej kapusty z chrzanem Curry z indykiem , mlekiem kokosowym i pomidorami koktajlowymi, makaron ryżowy Schab z morelą i sosem pieczeniowym, kasza gryczana, surówka z buraka i jabłka Kurczak teriyaki, smażony brązowy ryż z warzywami Dorsz z zielonym pesto, Gotowany kafafior, kasza pęczak
Podwieczorek Krem z cukinii z grzankami Krem czosnkowy Leczo wegetariańskie Komosa z grillowanymi warzywami Krem z groszku z szałwią i miętą
Kolacja Sałatka brokułowa z fetą i migdałami Kolorowa sałatka z kalafiorem Zapiekanka ziemniaczana z serem i szpinakiem Sałatka SUPER BOWL z kurczakiem, Sos jogurtowo ziołowy Tarta z ciasta francuskiego z pomidorami i mozzarella