Dieta niski IG

Dieta niski IG – odpowiednia dla wszystkich osób, którzy zmagają się z insulinoopornością, cukrzycą typu II . Dietę niski IG polecamy również dla osób zmagających się z Hashimoto, aczkolwiek zdajemy sobie sprawę że jest wiele szkół na temat produktów dozwolonych w takiej diecie. Podstawą diety niski IG jest całkowite wyeliminowanie cukru białego oraz mąki pszennej, ograniczenie laktozy, spożywanie produktów o niskim IG, aczkolwiek wybierając /składając potrawy zwracamy uwagę nie tylko na indeks glikemiczny pojedynczych składników, ale także na ich ładunek glikemiczny czyli udział wagowy w całym daniu . Dieta niski IG powinna być również dietą eliminacyjną, ponieważ nie dla wszystkich chorych produkty z listy niezalecanej będą szkodliwe, tak naprawdę bardzo restrykcyjną dietę musi stosować garstka chorych ( np. nie mogą jeść brokuła – a po co go eliminować jeśli nie ma takiej potrzeby,a brokuł ma wiele walorów odżywczych !) . Jeśli chcesz wyeliminować ze swojego jadłospisu mąkę pszenną, ograniczyć ilość spożywanych cukrów prostych czy laktozę, ta dieta będzie dla Ciebie odpowiednia. Taki wariant żywienia jest również zalecany zdrowym osobom. Powolne przyswajanie węglowodanów to wolny wzrost poziomu cukru we krwi po posiłku i mniejszy wyrzut insuliny. A mniejsze wahania cukru i insuliny to także sposób na zapobieganie napadom głodu i senności po posiłku. Dieta oparta jest o produkty z niskim indeksem glikemicznym, bogata w błonnik, nie tylko zapobiega otyłości, lecz także ułatwia zrzucenie zbędnych kilogramów.

Dostępne kaloryczności: 1200, 1500, 2000

AKTUALNE MENU 18.11 – 22.11.2019

PonWtŚrCzPt/Sob
ŚniadanieOwsianka z truskawkami, chia i cynamonem
Hummus z suszonymi pomidorami, słupki papryki , chleb żytni Frittata z duszonymi porami, suszonymi pomidorkami i fetą, pomidorki cherry, sos jogurtowo ziołowy Pasta z bakłażana z zielonymi oliwkami , ogórkiem z pieczywem żytnim z ziarnami Puszyste pancakes orkiszowe z czekoladą, twarożek i borówki
II Śniadanie Ferrero Rocher Smoothie z kiwi i siemieniem lnianym Jesienny deser z pestkami dynii Pudding ryżowy z karmelizowaną gruszką Smoothie z jarmużem
Obiad Kurczak w sosie słodko-kwaśnym, ryż brązowy, surówka z kapusty pekińskiej z sezamem Schab w kremowym sosie pomidorowym, kremowe puree z batata ,surówka z ogórka kiszonego Pieczeń rzymska z jajkiem, kasza pęczak, surówka z marchwi, jabłka i chrzanu Klopsiki z makaronem w kremowym sosie pieczarkowym Kotleciki rybne, kasza gryczana, surówka z kiszonej kapusty
Podwieczorek Koktajl pomidorowy na maślance Aromatyczna gruszka z cynamonem i agawąKrem z topinamburu z gruszką Zupa kalafiorowo-koperkowa z czarnym sezamem Krem z pieczarek z nasionami słonecznika
KolacjaMakaron na zielono Dal z soczewicy z kalafiorem i szpinakiem Sałatka z ciecierzycy i suszonych pomidorów Kuskus z brukselką i kozim serem Pizza pełnoziarnista z pieczarkami i szpinakiem